dimarts, 25 d’agost de 2015

Converses amb... Eduard Mallén a Arnes, agost 2015

Eduard Mallén (Ripollet), acaba de publicar el seu primer llibre de relats “El moment exquisit”, amb The Secret la revista Edicions. La terrassa del bar on estem asseguts ens ofereix un espectacle extraordinari, amb les muntanyes dels Ports de Tortosa-Beseit al fons. Potser aquests rocams misteriosos, origen familiar de l’Eduard Mallén, han inspirat els seus relats, màgics a vegades, surrealistes de tant en quant, i sempre sorprenents.

 

1.    El teu vocabulari exquisit denota un gran lector. Em pots fer una petita biografia de la teva relació amb les lletres?
―    Ja de ben petit dibuixava i escrivia contes. Retallava els fulls i els dibuixos i els enquadernava a mà. Després de la infantesa, durant un temps vaig seguir escrivint, però només per a mi. Finalment em vaig decidir a escriure la meva primera novel•la. La vaig reescriure 3 vegades però va quedar aparcada. Tinc una segona novel•la de caire fantàstic, a l’espera de publicació: “Els Arcanistes”. M’interessa molt el llenguatge, he estudiat Filologia Catalana a la UAB i mai he deixat d’escriure i d’experimentar  amb les paraules.

2.    Has guanyat alguns premis literaris...
―    El 2002 vaig guanyar el Premi Artista Jove de Ripollet, i el 2004 el Premi de Contes Vet aquí un gat, de Montcada i Reixac, amb “La revolta dels llapis”, que es va publicar l’any següent en un recull.

 
3.    Quins són els teus referents de relats i de novel•la?
―    Jo, en realitat, em definiria com un lector compulsiu i indiscriminat de còmics. A casa tinc aproximadament 1600 volums. M’agraden especialment Jodorowsky i Moebius amb la col•lecció de “l’Incal” i “Los Metabarones”, Alan Moore i el seu “Watchmen”, i especialment Neil Gaiman i el “Sandman”. També m’ha inspirat molt Tolkien i Ursula K. Le Guin amb les “Historias de Terramar”.

4.    Detecto algun toc surrealista de Calders en els teus relats...
―    Calders és una de les meves lectures de joventut.

 
5.    Dis-me un volum de relats?
―    “Libros de sangre”, de Clive Barker i “Crónicas marcianas” de Ray Bradbury.

 
6.    La darrera novel•la que has llegit?
―    Te’n diré dues: "
El temor de un hombre sabio", de Patrick Rothfuss i “Snuff”. És la 39ª novel.la de la saga Mundodisco, de Terry Pratchett. 
També t'he de dir que, encara que fa anys que la vaig llegir, “La era del diamante”, de Neal Stephenson (una historia cyberpunk sobre un futur distòpic) és una de les que més m'ha impactat. 

7.    Com va sorgir la idea d’aquest llibre de relats? Tenies pensat fer un recull?
―    Mai vaig pensar en publicar el recull. Vaig anar escrivint la majoria dels relats per al blog “The Secret la revista”. Altres ja els havia escrit amb anterioritat. Per exemple, “Tristament” va ser un relat amb el que vaig guanyar un premi a l’institut quan estudiava batxillerat. Quan la editora Marta Teixidó es va oferir a publicar-los en format paper vaig acceptar sense pensar-m’ho dos cops. I li estic molt agraït.

8.    D’on surt la teva font d’inspiració? El germen de la idea de cada relat?
―    Visualitzo les històries com si fossin còmics. Les imagino dibuixades. He de dir que l’estil ha estat inspirat , sobretot, per Neil Gaiman. Però m’agrada fusionar situacions extraordinàries, irreals o fins i tot surrealistes amb la quotidianitat del dia a dia de les persones normals.

9.    Diries que hi ha alguna cosa que uneix els relats d’aquest volum?
―    Vaig triar-los de manera que es veies una evolució des de l’adolescència fins a la senectut d’uns personatges que són diferents a cada relat però que en el fons podrien representar una sola personalitat.  Tots s’enfronten a situacions dispars i extremes però cada un reacciona d’una manera diferent.

10.    Quina és la teva propera fita?
―    Jo vull ser guionista de còmics. Actualment estic estudiant Disseny Gràfic perquè també voldria dibuixar les meves pròpies històries. Mentrestant segueixo escrivint contes curts i també tinc thriller al cap, en format novel•la. 

 

11.    També ets blogaire. Quin és el teu objectiu com a tal?
―    Simplement aplico la frase “si vols que et coneguin has d’estar a les xarxes”. Però no estic “enganxat” a les noves tecnologies. Em podeu trobar a http://emcapituloprimero.blogspot.com.es/
 

 
Moltes gràcies, Eduard, per parlar-nos de tu i del teu llibre. Et desitjo molta sort en les teves fites i que segueixis escrivint i publicant textos tan refrescants.

 
Així que, amics del baobab, ja sabeu... busqueu "El moment exquisit" a la vostra llibreria!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada